Rakuten 24 este un magazin online care colaborează atât cu mari producători internaționali, cât și cu producători naționali de bunuri de consum, oferind o gamă largă de produse esențiale, inclusiv produse medicale, băuturi, produse pentru animale de companie, produse pentru copii și multe altele. Acest magazin este oferit de Rakuten Group, Inc. - un lider global în domeniul serviciilor online, și este printre cei mai buni pe platforma sa de piață digitală din Japonia.

Înțelegând impactul performanței web asupra interacțiunii cu utilizatorul, echipa Rakuten 24 a măsurat, optimizat și monitorizat în permanență Core Web Vitals și alți indicatori.

Ca urmare, peste 75% dintre utilizatorii lor au performanțe bune cu cea mai mare redare a conținutului (LCP), prima întârziere de intrare (FID) și prima redare a conținutului (FCP). Cu toate acestea, încă se lucrează la îmbunătățiri la Cumulative Layout Shift (CLS).

După ce a analizat datele de pe pagina de start, Rakuten 24 a constatat că un scor LCP bun poate duce la:

  • A crescut rata de conversie la 61,13%.
  • 26,09% venituri pe vizitator.
  • 11,26% din valoarea medie a comenzii.
  • Un FID bun poate duce la o creștere a ratelor de conversie de până la 55,88%.

Pentru a compara în continuare Core Web Vitals și indicatorii de afaceri, Rakuten 24 a efectuat, de asemenea, un test A/B care a avut ca scop optimizarea Core Web Vitals și a indicatorilor aferenți și a constatat o îmbunătățire:

  • 53,37% venituri pe vizitator.
  • 33,13% în ceea ce privește rata de conversie.
  • 15,20% din valoarea medie a comenzii.
  • 9,99% din timpul mediu petrecut.
  • reducerea cu 35,12% a ratei de abandon.

Evidențierea oportunităților

În timp ce optimizarea performanței web este o investiție inteligentă pentru a îmbunătăți experiența utilizatorilor și creșterea afacerii, echipa Rakuten 24 înțelege cât de dificil este să convingă părțile interesate să adopte Core Web Vitals și să se concentreze pe performanța web. Aceștia consideră că cel mai bun mod de a-i implica pe cei interesați este de a le arăta rentabilitatea investiției (ROI) pe care o poate aduce optimizarea performanței.

Fiind un serviciu relativ nou și independent, Rakuten 24 și-a folosit avantajul flexibilității pentru a accepta această provocare. Aceștia consideră că rezultatele studiului de caz îi vor ajuta să ia decizii mai inteligente în viitor, precum și să ajute alți dezvoltatori să evalueze impactul muncii lor și să convingă părțile interesate că performanța îmbunătățită merită investiția. Aflați cum au făcut-o în această postare.

Some example screenshots of Rakuten 24's homepage

Câteva exemple de capturi de ecran de pe pagina de start a Rakuten 24.

Optimizarea JavaScript și a resurselor

  • Eliminarea resurselor care blochează redarea.
  • Împărțirea codului și utilizarea importurilor dinamice.
  • Împărțirea întregului conținut în părți separate și încărcarea leneșă a fișierelor HTML din partea de jos.
  • Executarea și încărcarea JavaScript la cerere.
  • Identificarea resurselor JavaScript lente și optimizarea procesului de încărcare prin utilizarea atributului async în etichetele de script și stabilirea unor conexiuni timpurii la sursele importante (indicii de resurse, cum ar fi dns-prefetch, preconnect și preload).
  • Eliminarea codului nefolosit, minimizarea și comprimarea codului.
  • Utilizarea CDN-urilor.
  • Gestionarea memoriei cache utilizând Service Worker cu Workbox.

Optimizarea imaginii

  • Încărcarea leneșă a imaginilor din partea de jos.
  • Optimizați imaginile cu ajutorul CDN-urilor, livrați imagini la dimensiunea potrivită, comprimați imaginile și utilizați formatele de imagine corecte pentru sarcina respectivă (WebP, SVG, fonturi web).

Măsurarea performanței

În plus față de utilizarea PageSpeed Insights pentru a-și verifica site-ul web, echipa dorea să găsească o modalitate mai bună de a afla ce experimentează utilizatorii pe teren. Astfel, Rakuten 24 a decis să folosească biblioteca JavaScript web-vitals pentru a măsura Core Web Vitals și alți parametri pe teren și să trimită datele către propriul instrument de analiză.

Integrate Web-Vitals Jasvascript

Analiza performanțelor

Echipa a analizat datele colectate pe teren pentru a determina dacă există vreo corelație între Core Web Vitals și indicatorii cheie de business. Aceștia au constatat că utilizatorii care s-au convertit au avut tendința de a avea un LCP mai bun decât utilizatorii care nu s-au convertit.

key business metrics

Datele colectate au arătat, de asemenea, că:

  • Un LCP bun poate duce la o creștere de 61,13% a ratei de conversie, de 26,09% a veniturilor pe vizitator și de 11,26% a valorii medii a comenzii.
  • Un FID bun poate duce la o creștere a ratelor de conversie de până la 55,88% în comparație cu media generală.

The impact of LCP on conversion rate

Impactul LCP asupra conversiei

The impact of LCP on revenue per visitor.
Impactul LCP asupra veniturilor pe vizitator.
Влияние LCP на среднюю стоимость заказа.
Efectul LCP asupra valorii medii a comenzilor.
Влияние FID на коэффициент конверсии.
Efectul FID asupra ratei de conversie.

Monitorizarea performanțelor

Echipa a creat un tablou de bord al performanțelor folosind datele colectate pe teren și un instrument de business intelligence. Acest lucru este important pentru urmărirea progreselor și pentru prevenirea regresului.

Performance monitoring dashboard
Performance monitoring dashboard

Testarea A/B

Considerând că testarea A/B este o modalitate bună de a măsura impactul optimizării performanței asupra afacerii, echipa a optimizat una dintre paginile de destinație pentru Core Web Vitals și apoi a comparat versiunea optimizată cu pagina originală folosind testarea A/B timp de o lună. Au ales o pagină de destinație cu un trafic și conversii semnificative, astfel încât testul să producă rezultate semnificative. În timpul testului, 50% din trafic a fost direcționat către pagina de destinație optimizată (versiunea A) și 50% către pagina originală (versiunea B). Singura diferență între versiunea A și versiunea B a fost că versiunea A a fost optimizată pentru Core Web Vitals și nu a avut alte diferențe funcționale sau vizuale.

Versiunea optimizată A a terminat de încărcat cu 0,4 secunde mai devreme în testul de încărcare pe mobil și nu a prezentat nicio modificare semnificativă a aspectului. De fapt, CLS a versiunii A s-a îmbunătățit cu 92,72% față de versiunea B. Și alți indicatori Web Vitals s-au îmbunătățit: FID s-a îmbunătățit cu 7,95%, FCP s-a îmbunătățit cu 8,45% și TTFB s-a îmbunătățit cu 18,03%.

Comparând versiunea optimizată A cu versiunea neoptimizată B, Rakuten 24 a constatat că versiunea A oferă:

  • 53,37% - creșterea veniturilor pe vizitator.
  • 33,13% - creșterea ratei de conversie.
  • 15,20% - creșterea valorii medii a comenzilor.
  • 9,99% - a crescut timpul mediu petrecut la locul de muncă.
  • 35,12% - scăderea ratei de eșec.

Concluzii

Optimizarea performanței web este o provocare, dar și o recompensă. Folosind o abordare bazată pe date, Rakuten 24 a reușit să ofere o experiență mai bună pentru utilizatori și să evalueze impactul pozitiv asupra afacerii lor. Conștienți că aceasta este doar o parte a călătoriei, nu destinația, ei vor continua să își îmbunătățească site-ul web pentru a le oferi cumpărătorilor online o experiență și mai plăcută.

Optimizarea necesită un efort de colaborare, iar dezvoltatorii nu ar trebui să fie singuri în această călătorie. Prin împărtășirea luptelor și realizărilor lor, Rakuten 24 speră că mai mulți dezvoltatori pot folosi datele Core Web Vitals pentru a ajunge la o înțelegere reciprocă cu părțile interesate, iar apoi să lucreze împreună pentru a crea o experiență de utilizator și o afacere de înaltă calitate.