În prezent, este esențial ca dezvoltatorii de site-uri web și agenții de marketing să dezvolte interfețe web rapide în toate industriile. Oamenii doresc să își plătească rapid facturile pe site-urile financiare, să obțină rezultate rapide atunci când consultă recenzii de apartamente, recenzii de mașini, recenzii de produse, să vizualizeze articole imediat ce dau clic pe un link. Iar dacă viteza interfețelor web este prea lentă - aceștia vor părăsi site-ul și vor pleca, iar întreprinderile vor pierde potențiali clienți.

De când Google a studiat anul trecut viteza paginilor mobile, timpul mediu de încărcare completă a unei pagini de destinație mobilă a scăzut cu șapte secunde. Vestea proastă este că, potrivit noii lor analize, încă durează aproximativ 15 secunde pentru a se încărca. Acest lucru este prea lent, dacă luăm în considerare faptul că viteza mai mare a site-urilor mobile determină oamenii să vizualizeze mai multe pagini pe site, să facă mai multe conversii și să cumpere mai mult de pe site-urile celor mai multe mărci.

Datele Google arată că, deși mai mult de jumătate din traficul web provine de pe dispozitive mobile, rata de conversie pentru dispozitivele mobile este mai mică decât pentru computerele desktop. Pe scurt, viteza este egală cu veniturile.

Luna trecută, au fost analizate 11 milioane de pagini de destinație a anunțurilor pe mobil din 213 țări pentru a înțelege mai bine modul în care lucrează partenerii publicitari ai Google. Această analiză a confirmat teza: chiar dacă majoritatea traficului este acum 4G în loc de 3G, majoritatea site-urilor mobile sunt în continuare lente și aglomerate cu prea multe elemente.

În acest proces, au cercetat o gamă largă de sectoare, de la finanțe la turism. În medie, paginile dedicate automobilelor, comerțului cu amănuntul și tehnologiei au nevoie de cel mai mult timp pentru a se încărca. Iar acestea sunt unele dintre cele mai umflate pagini de pe internet.

Studiul a constatat că, pentru 70% dintre paginile de destinație pentru mobil analizate, a fost nevoie de mai mult de cinci secunde pentru ca conținutul vizual din partea de sus a paginii să fie afișat pe ecran, în timp ce pentru încărcarea completă a întregului conținut vizual din partea de sus și de jos a paginii a fost nevoie de mai mult de șapte secunde.

Potrivit studiului, a fost convenționalizată o rețea neuronală profundă - un sistem informatic modelat după creierul și sistemul nervos uman - cu un set mare de date de eșecuri și conversii. Rețeaua neuronală, cu o precizie de predicție de 90%, a constatat că, pe măsură ce timpul de încărcare a paginii crește de la o secundă la 10 secunde, probabilitatea de eșec a unui vizitator de site mobil crește cu 123%. În mod similar, atunci când numărul de elemente - text, titluri, imagini - de pe o pagină crește de la 400 la 6.000, probabilitatea de conversie scade cu 95%.

Влияние скорости загрузки сайта на показатель отказа.

De asemenea, au constatat că 79% dintre pagini aveau o dimensiune mai mare de 1 MB, 53% aveau o dimensiune mai mare de 2 MB și 23% aveau o dimensiune mai mare de 4 MB. O imagine le-a atras atenția în mod special: aceasta cântărea 16 MB.

Când vine vorba de paginile pentru mobil, viteza și dimensiunea sunt esențiale. Dezvoltatorii și agenții de marketing trebuie să implice oamenii pe dispozitive mobile și să se concentreze pe crearea de site-uri și aplicații de mare viteză pe care oamenii le vor iubi.

Sursa: Blogul oficial Google