Un site web care se încarcă rapid este important pentru experiența utilizatorului și, prin urmare, afectează profiturile. Gândiți-vă la propria dvs. experiență de utilizator - veți rămâne pe site dacă există o roată de încărcare care se învârte și încetinește, sau vă veți întoarce la motorul de căutare și veți găsi un alt site care vă va duce mai repede la ceea ce doriți? Pentru cei mai mulți oameni, site-ul mai rapid va fi cel ales.
Și, având în vedere că tehnologia Core Web Vitals a devenit un factor de clasificare în căutarea Google, viteza contează mai mult ca niciodată.
Dar cât de importantă este viteza paginii? Și cât de mult impact poate avea asupra rezultatelor dvs.?
Pentru a vă ajuta să răspundeți la această întrebare, am compilat cele mai recente cercetări privind viteza paginilor de la liderii de piață, care evidențiază importanța și beneficiile unui site web rapid. Studiile de caz acoperă mai multe industrii și dimensiuni de afaceri și includ mai mulți indicatori de performanță, inclusiv Core Web Vitals.
Introducere în Core Web Vitals
Dar înainte de a merge mai departe, este important să luăm în considerare tehnologia Core Web Vitals datorită rolului său în studiile de caz pe care le vom discuta mai jos.
Core Web Vitals este un set de măsurători pentru utilizatori legate de viteză, capacitate de reacție și coerență vizuală care ajută proprietarii de site-uri web să măsoare experiența utilizatorilor online.
Actualizarea Google Page Experience combină Core Web Vitals cu factorii de clasificare existenți privind experiența utilizatorului pentru a forma o nouă categorie de factori de clasificare numită "Search Engine Signals for Page". Acest lucru înseamnă că Core Web Vitals este acum un factor de clasificare pentru Google.
Web Vitals sunt împărțite în Core Web Vitals și Non-Core Web Vitals.
Indicatorii cheie Web Vitals:
- LCP - Viteza de încărcare a conținutului principal. Măsoară timpul, în secunde, de la momentul în care începe încărcarea paginii până când cel mai mare bloc de text sau element de imagine este afișat pe ecran.
- FID - Timpul de așteptare înainte de prima interacțiune cu conținutul. Măsoară timpul, în milisecunde, de la momentul în care un utilizator interacționează pentru prima dată cu site-ul dvs. până când browserul poate răspunde la această interacțiune.
- CLS - Cumulative Layout Shift. Un indicator important, centrat pe utilizator, pentru măsurarea stabilității vizuale, deoarece ajută la cuantificarea frecvenței cu care utilizatorii se confruntă cu schimbări neașteptate de aspect.
Și non-mainstream Web Vitals:
- TBT - Total Blocking Time (timp total de blocare). Un parametru important pentru măsurarea capacității de reacție la încărcare, deoarece acest parametru ajută la cuantificarea gradului de neinteractivitate a unei pagini înainte ca aceasta să devină fiabil interactivă.
- FCP - Prima redare a conținutului. Măsoară timpul scurs din momentul în care o pagină începe să se încarce până când o parte din conținutul paginii este redat pe ecran.
- SI - Indice de viteză. Arată cât de repede este populat vizual conținutul paginii în timpul încărcării acesteia.
- TTI - Time to Interactivity. Măsoară timpul scurs din momentul în care o pagină începe să se încarce până când sunt încărcate principalele sub-resurse. Acest indicator arată cât de repede poate răspunde pagina la acțiunile utilizatorului.
După cum am menționat mai devreme, Core Web Vitals reprezintă un factor de clasificare pentru căutarea Google ca parte a semnalelor despre o nouă pagină. De asemenea, este întotdeauna important să oferiți utilizatorilor o experiență bună pe site-ul dvs.
Deci, acum că ne-am uitat la Core Web Vitals, să vedem studiile de caz!
Google este o corporație multinațională americană din cadrul holdingului Alphabet, care investește în căutarea pe internet, în cloud computing și în tehnologia publicitară. Google întreține și dezvoltă o serie de servicii și produse de internet și obține profituri în principal din publicitate prin intermediul programului său Ads.
Google a analizat 11 milioane de site-uri web din 213 țări și a constatat că majoritatea site-urilor mobile sunt prea lente pentru a răspunde așteptărilor utilizatorilor. Cu fiecare secundă necesară pentru încărcarea paginii, probabilitatea ca un utilizator de site mobil să abandoneze site-ul a crescut - și, ca urmare, probabilitatea de conversie a scăzut, ajungând chiar până la 95%.
- Google: Viteza redusă de încărcare a paginilor crește rata de respingere cu până la 95%.
- Anul publicării: 2017 (actualizat în 2018)
- Indicatori acoperiți: viteza de descărcare, rata de respingere, rata de conversie.
- Link de cercetare: Blogul oficial al Google
Google a analizat 11 milioane de site-uri web din 213 țări și a constatat că majoritatea site-urilor mobile sunt prea lente pentru a răspunde așteptărilor utilizatorilor. Cu fiecare secundă necesară pentru încărcarea paginii, probabilitatea ca un utilizator de site mobil să abandoneze site-ul a crescut - și, ca urmare, probabilitatea de conversie a scăzut, ajungând chiar până la 95%. - Amazon: 100ms de încărcare suplimentară costă Amazon 1% din venituri
- Anul publicării: 2021
- Indicatori care trebuie acoperiți: rata de respingere, rata de conversie.
- Link către studiu: Amazon page speed study
Amazon este o companie americană, cea mai mare platformă de comerț electronic și cea mai mare companie de calcul în cloud public din lume în funcție de venituri și de capitalizarea de piață. Sediul său este în Seattle.
În 2006, Amazon a descoperit că fiecare 100 ms de timp suplimentar de încărcare a paginilor îi costă 1% din vânzări. Acest studiu de caz Amazon este unul dintre cele mai cunoscute și cele mai citate în ceea ce privește viteza paginilor și indicatorii de performanță.Deși este mai veche de peste 10 ani, concluzia cheie rămâne în continuare: un site web rapid este important pentru rezultatele tale.
- Renault: O îmbunătățire de 1 secundă a LCP poate duce la o reducere de 14 puncte procentuale (ppt) a ratei de respingere și la o creștere de 13% a conversiei.
- Anul publicării: 2022
- Indicatori care trebuie acoperiți: viteza de descărcare, rata de respingere, rata de conversie.
- Link către studiu: Blogul oficial al Google
Grupul Renault este un constructor auto francez fondat în 1899, cu sediul central la Boulogne-Billancourt, lângă Paris. Aceasta face parte din Alianța Renault-Nissan-Mitsubishi.
Echipa de dezvoltare a Renault a analizat datele referitoare la 10 milioane de vizite pe paginile sale de destinație și a descoperit o corelație puternică între conținutul cel mai bine redat și rata de conversie. În contextul site-urilor lor, obținerea unui LCP mai mic de 1 secundă duce la conversii semnificativ mai mari și la rate de respingere mai mici. Îmbunătățirea LCP cu 1 secundă poate duce la o scădere cu 14 puncte procentuale (ppt) a ratei de respingere și la o creștere de 13% a conversiei.
- Vodafone: Creștere cu 8% a vânzărilor datorită optimizării Core Web Vitals
- Anul publicării: 2021.
- Indicatori care trebuie acoperiți: ponderea vizitatorilor, ponderea vizitatorilor în coșul de cumpărături, rata de conversie.
- Link către studiu: Web.dev
"Vodafone Group este o companie britanică și unul dintre cei mai mari operatori de telefonie mobilă din lume. Sediul central este în Newbury, Berkshire.
Efectuând un test A/B (o metodă de cercetare de piață, a cărei esență constă în compararea unui grup de elemente de control cu un set de grupuri de testare în care unul sau mai mulți indicatori au fost modificați pentru a vedea care modificări îmbunătățesc indicatorul țintă) pe o pagină de destinație, Vodafone a constatat că optimizarea Core Web Vitals a avut un efect pozitiv asupra parcursului și comportamentului clienților. Testul a măsurat două pagini identice din punct de vedere vizual și funcțional, singura diferență fiind că pagina optimizată a avut un LCP cu 31% mai bun decât pagina originală. Rezultatele au arătat că pagina de destinație optimizată a crescut vânzările cu 8%.
- Yelp: optimizarea FCP a crescut ratele de conversie cu 15%.
- Anul publicării: 2021
- Indicatori care trebuie acoperiți: Rata de conversie.
- Link către studiu: Yelp
Yelp este un site de căutare pe piața locală a serviciilor, cum ar fi restaurantele sau saloanele de coafură, cu posibilitatea de a adăuga și de a vizualiza evaluări și recenzii ale acestor servicii. Sute de recenzii sunt disponibile pentru întreprinderi populare. Pentru recenzenți, site-ul are elemente de rețea socială.
Yelp a adăugat recent noi caracteristici pentru a permite agenților de publicitate un control mai bun asupra campaniilor lor publicitare. Dar când au adăugat aceste noi caracteristici, au făcut un compromis în ceea ce privește viteza: timpul de încărcare a paginilor a crescut de la 3 secunde la 6 secunde. Echipa de dezvoltare a combătut această încetinire prin optimizarea indicatorilor FCP și TTI, iar ca rezultat, site-ul oferă un UX excelent și crește ratele de conversie cu 15%.
- Akamai: o întârziere de 100 de milisecunde reduce ratele de conversie cu 7%.
- Anul publicării: 2019
- Indicatori care trebuie acoperiți: viteza de descărcare, rata de respingere, rata de conversie.
- Referință la studiu: Akamai
Akamai Technologies este un furnizor de servicii de accelerare a site-urilor web, de platforme de livrare de conținut și de aplicații. Utilizează 240.000 de servere distribuite geografic pentru a livra conținutul vizitatorilor mai rapid.
Akamai a analizat date din peste 10 miliarde de vizite pe cele mai importante site-uri de retail și a descoperit că până și milisecundele contează. Studiul arată că până și cel mai mic timp poate determina clienții să plece în altă parte, mai mult de jumătate dintre cumpărătorii de pe telefonul mobil părăsind o pagină dacă aceasta durează mai mult de trei secunde. Chiar și întârzierile de până la o milisecundă pot reduce ratele de conversie.
- eBay: un randament mai bun al investiției datorită timpilor de încărcare mai mici cu 100 ms.
- Anul publicării: 2021
- Indicatori care trebuie acoperiți: Rata de conversie.
- Link către studiu: Blogul oficial al Ebay
eBay Inc. - este o companie americană care oferă servicii în domeniul licitațiilor online și al cumpărăturilor online. Site-ul eBay.com și versiunile sale locale din mai multe țări au fost deținute de eBay Enterprise, dar a vândut această divizie în 2015 firmelor de private equity Sterling Partners și Premiera Funds.
eBay a prezentat o inițiativă la nivelul întregii companii axată în principal pe conținutul primei pagini. Pentru a-și ghida eforturile, aceștia au folosit indicatori precum Time to First Byte (TTFB) și Time to First Byte (TATF), dar optimizarea a fost posibilă numai dacă anumite părți ale parcursului clientului erau reduse. Cu anumite reduceri și îmbunătățiri ale conținutului din partea de sus a paginii, paginile s-au încărcat cu 12% mai repede, iar numărul de "Adaugă în coș" a crescut cu 0,5%.
- Propellernet: navigarea mai rapidă pe site duce la o creștere de 34% a conversiilor.
- Anul publicării: 2020
- Indicatori care trebuie acoperiți: Rata de conversie.
- Referință la studiu: Propellernet
- Pfizer: Viteza crescută a site-ului a redus rata de respingere cu 20%.
- Anul publicării: 2017 (actualizat în 2018)
- Indicatori care trebuie acoperiți: rata de eșec.
- Link către studiu: Blogul oficial al Google
Pfizer, Inc. - este o companie multinațională americană, una dintre cele mai mari companii farmaceutice din lume. Compania a produs cel mai popular medicament din lume, Lipitor; acest medicament este utilizat pentru a reduce colesterolul din sânge și a fost vândut pentru 125 de miliarde de dolari între 1997 și 2012.
Pfizer a constatat că 15 dintre site-urile sale web pentru peste 40 de mărci se încărcau foarte încet, inclusiv unul care a avut nevoie de 21 de secunde pentru a se încărca. Pentru a rezolva această problemă, au stabilit un standard de viteză pe care îl considerau un timp de încărcare acceptabil, iar toate imaginile sau caracteristicile noi trebuiau să îl respecte. Criteriul de referință a funcționat, având ca rezultat o încărcare a site-urilor cu 38% mai rapidă și o rată de respingere cu 20% mai mică.
- Portent: 0-4 secunde este timpul ideal de încărcare a paginii.
- Anul publicării: 2019
- Indicatori care urmează să fie acoperiți: viteza de descărcare, rata de conversie.
- Link către studiu: Portent
Portent este o agenție de marketing digital cu servicii complete, cu birouri în Seattle, Washington și Salt Lake City, Utah. Înființată în 1995, Portent a evoluat până a devenit una dintre cele mai importante agenții de marketing digital din țară, colaborând cu companiile pentru a-și atinge obiectivele de marketing digital în conformitate cu stiva de marketing digital.
Portent a analizat datele privind 94 de milioane de vizualizări de pagini pe 10 site-uri de comerț electronic, care cuprind comercianți cu amănuntul din SUA și mărci de nișă mai mici, atât în B2B, cât și în B2C. Scopul studiului a fost de a afla cât de mult afectează viteza ratele de conversie. Rezultatele au arătat că declinul conversiilor crește în mod critic după 5 secunde de încărcare, ceea ce face ca timpul ideal de încărcare a paginii să fie între 0 și 4 secunde.
- Agrofy: creșterea vitezei site-ului a redus rata de respingere cu 76%.
- Anul publicării: 2020
- Indicatori care urmează să fie acoperiți: rate de respingere, ieșiri de pe site, implicarea utilizatorilor.
- Link către studiu: Agrofy
Agrofy Market este o piață online pentru piața agroindustrială din America Latină, care reunește cumpărători și vânzători de mașini agricole, vehicule, terenuri agricole, unelte, echipamente, asigurări și alte servicii financiare.
Agrofy a constatat că o perioadă semnificativă de timp trece înainte ca utilizatorii să vadă imaginea principală de pe site-ul lor. Pentru a rezolva această problemă, au optimizat Core Web Vitals al site-ului, concentrându-se pe FCP, LCP, CLS, ceea ce a dus la o reducere de 76% a ratei de respingere pe paginile de detalii despre produse.
- TUI: reducerea cu 31% a ratei de respingere datorită optimizării și accelerării site-ului web
- Anul publicării: 2019
- Indicatori care trebuie acoperiți: rata de respingere, rata de conversie.
- Link către studiu: Blogul oficial al Google
TUI Group este o companie germană de turism. Are sediul central în Hanovra, Saxonia Inferioară, Germania. Până în 2002, compania s-a ocupat de industrie și transporturi și s-a numit Preussag AG. La mijlocul anilor '90, s-a luat decizia de a schimba accentul pe turism și transport maritim.
TUI a inițiat o restructurare organizațională pentru a îmbunătăți performanța site-ului, știind că, indiferent de categoriile de prețuri sau de promoții, nu putea crește veniturile dacă utilizatorii continuau să părăsească site-ul din cauza vitezei reduse. Cu sprijinul managerilor și colaborarea dintre echipe, echipa de ingineri a primit sprijinul de care avea nevoie pentru a atinge mult mai rapid obiectivele de viteză. Rezultatul acestei restructurări a fost o reducere cu 78% a timpilor de încărcare și o reducere cu 31% a ratei de respingere.