Jumia este o companie tehnologică pan-africană bazată pe piețe, servicii logistice și servicii de plată. Serviciul său de logistică permite livrarea de colete printr-o rețea de parteneri locali, iar serviciile sale de plată facilitează plata pentru tranzacțiile online în ecosistemul Jumia.  Lucrează cu peste 110.000 de comercianți și persoane fizice active și este un concurent direct al Konga în Nigeria.

Jumia, a demonstrat calea sa către Progressive Web App (PWA) în 2016, descriind modul în care a oferit utilizatorilor o experiență asemănătoare cu cea a unei aplicații, cu capabilități web moderne. De atunci, PWA s-a dovedit a fi mult mai mult decât o simplă vorbă la modă - Jumia îl folosește acum de facto pentru dispozitivele mobile. Au integrat PWA-uri în multe dintre operațiunile lor, inclusiv în Jumia Travel, și au avut următoarele rezultate

Rata de conversie cu 33% mai mare
Rata de respingere cu 50% mai mică
De 12 ori mai mulți utilizatori în comparație cu aplicațiile native (Android și iOS)
Se utilizează de 5 ori mai puține date
De 2 ori mai puține date pentru a finaliza prima tranzacție
Necesită de 25 de ori mai puțin spațiu pe dispozitiv

Probleme

Pe piața principală a Jumia, Africa subsahariană, 75% din conexiunile mobile sunt în rețele 2G. Mulți utilizatori au doar o conexiune intermitentă și vizitează site-ul de pe telefoane ieftine, cu limitări de date. Acești doi factori îngreunează procesul de convingere a utilizatorilor să descarce o aplicație nativă cu multe date, ceea ce duce la abandon brusc și la costuri ridicate de achiziție a clienților. "Am integrat tehnologiile PWA pentru a reduce frecarea. Acestea funcționează pe majoritatea smartphone-urilor și tabletelor fără un cont App Store sau Google Play", spune Paul Meady, CEO al Jumia Travel. "De asemenea, nu aveți nevoie de un cont de e-mail sau de un card de credit."

Soluția

Jumia Travel a îmbunătățit și a optimizat toate elementele PWA-ului său. Au înregistrat o creștere spectaculoasă de 33% a ratelor de conversie față de site-ul lor mobil anterior. Traficul PWA a fost de peste 12 ori mai mare decât cel al aplicației lor native și continuă să crească. Jumia a înregistrat, de asemenea, o scădere de 50% a ratei de respingere.

În plus, PWA de la Jumia Travel utilizează cu 80% mai puține date decât aplicația nativă pentru a finaliza prima tranzacție. PWA ocupă de 25 de ori mai puțină memorie și este mult mai ușor de actualizat. De asemenea, a fost construit pentru a funcționa offline, ceea ce este foarte logic, având în vedere instabilitatea serviciilor de rețea mobilă cu care se confruntă mulți dintre utilizatorii lor.

Jumia va continua să utilizeze tehnologia PWA pentru a ajunge la baza sa în continuă expansiune de cumpărători online. "PWA-ul nostru ne permite să ne găsim cei mai valoroși clienți", conchide Midi. - Vom continua să extindem tehnologia pe toate platformele noastre, investind resurse semnificative pentru a maximiza potențialul de extindere. Credem cu adevărat că acesta este un nou mod de a experimenta telefonia mobilă - și suntem abia la început."

Sursa