În 2006, Amazon a descoperit că fiecare 100 ms de timp suplimentar de încărcare a paginii îi costa 1% din vânzări. Acest lucru a devenit acum una dintre cele mai citate date referitoare la viteza paginilor și performanța web, rezistând testului timpului ca un exemplu clar al importanței de a avea un site web rapid.

Pentru context, o pierdere anuală de 1% din veniturile Amazon în 2006 ar fi fost de aproximativ 107 milioane de dolari. Astăzi ar fi de aproximativ 3,8 miliarde de dolari!

Descoperirile provin de la fostul inginer de software al Amazon, Greg Linden, care a lucrat pentru companie în primii ani de existență, cu mult înainte ca aceasta să devină gigantul de retail pe care îl cunoaștem astăzi.

Menționat pentru prima dată pe blogul său Geeking with Greg, el a scris ca răspuns la un experiment similar al Google cu viteza:

O astfel de concluzie ar putea fi surprinzătoare - observă oamenii o întârziere de o jumătate de secundă? - dar am avut o experiență similară la Amazon.com. În cadrul testelor A/B, am încercat să amânăm pagina în intervale de 100 de milisecunde și am constatat că și întârzierile foarte mici ar duce la o scădere semnificativă a veniturilor.

Apoi a dezvoltat acest subiect în timpul unei prezentări pe care a susținut-o la un curs de data mining de la Stanford, intitulată "Make Data Matter". Diapozitivul "Viteza contează" arată cum fiecare 100 ms de întârziere costă Amazon 1% din vânzări.

Слайд презентации Amazon о влиянии скорости сайта на продажи

oncluzia, atât atunci, cât și acum, este că viteza contează pentru că are un impact mare asupra veniturilor dumneavoastră.

De ce este atât de importantă viteza paginii?
Cercetările Amazon au arătat că până și milisecundele contează atunci când vine vorba de viteza paginii. De exemplu, pentru a accelera viteza de încărcare a paginilor cu o fracțiune de secundă, Amazon Web Services (AWS) a decis să construiască 5 noi centre de date cu un cost de 12 miliarde de dolari! Aceștia înțeleg că investiția se va amortiza de mai multe ori.

Experiența utilizatorului

Mai presus de toate, vizitatorilor le plac site-urile rapide.

Ei doresc ca lucrurile să fie rapide, ușoare și simple. Și, având în vedere că majoritatea piețelor sunt acum disponibile online și că există un număr tot mai mare de clienți din întreaga lume, concurența pentru atragerea și păstrarea vizitatorilor pe site-ul dvs. este mai mare ca niciodată. Chiar și fracțiuni de secundă pot face diferența între a decide să cumpere un produs sau un serviciu de pe site-ul dumneavoastră sau să plece la un concurent.

Acest lucru înseamnă că trebuie să aveți un site web rapid pentru a asigura o experiență bună pentru utilizatori.

Ratinguri

În ultimii ani, Google a anunțat diverse actualizări care au acordat prioritate vitezei în algoritmul său. Motorul de căutare a anunțat că viteza va fi semnalul de clasificare pentru căutarea pe desktop în 2010, urmată de o actualizare a vitezei în 2018 pentru căutarea pe mobil.

Iar acum, ca parte a actualizării Page Experience, Google va începe să utilizeze Core Web Vitals ca semnal de clasificare. Core Web Vitals măsoară experiența de utilizare a unei pagini, în special viteza, capacitatea de reacție și stabilitatea vizuală. Aceste măsurători sunt încorporate în semnalele existente de interacțiune cu utilizatorul pentru o nouă categorie de factori de clasificare numită "Semnale de căutare pentru interacțiunea cu pagina".

Pe scurt, Google oferă poziții mai bune în motorul de căutare pentru site-urile rapide. În schimb, dacă aveți un site lent, aveți din ce în ce mai puține șanse să ajungeți pe primele poziții în căutare.

Venituri

Luate împreună, acest lucru înseamnă că un site web rapid este foarte important pentru rezultatele dvs. financiare.

Un site web rapid asigură o bună interacțiune cu utilizatorul, ceea ce ajută la creșterea clasamentului și la atragerea de vizitatori, ceea ce îi menține pe site-ul dvs. și, în cele din urmă, duce la mai multe conversii.

Sursa